Sønderborg Kommune får ny hjemmeside

Del artiklen:

Pressemeddelelse fra Sønderborg Kommune

Fra den 22. september kommer sonderborgkommune.dk til at se anderledes ud. Den nye hjemmeside har fokus på en bedre brugeroplevelse, og den er udviklet for at imødekomme nye og kommende teknologier.

Borgerne vil få en bedre brugeroplevelse, når de går ind på kommunens hjemmeside www.sonderborgkommune.dk. Det drejer sig om flere primære adgange, der er tilpasset det, som brugerne oftest søger efter samt et sprog i øjenhøjde. Hjemmesiden får også en stærkere tilstedeværelse på søgemaskiner, som for eksempel Google, når borgerne skal finde frem til den information, de leder efter. Samtidig bliver hjemmesiden mere sikker, fordi nye teknologikrav betyder en ny platform, som giver en række forbedringer på hjemmesiden. Kommunaldirektør i Sønderborg Kommune, Tim Hansen, er glad for, at den kommunale hjemmeside får et løft: - Rigtig mange borgerløsninger findes i dag digitalt, og oftest er vores hjemmeside den primære indgang for både vores borgere, foreninger, erhverv og andre. Resultatet er blevet godt, og det er vigtigt, at hjemmesiden er nem og overskuelig. Jeg er meget tilfreds med, at den nye hjemmeside sætter borgeren først, så de hurtigt kan finde frem til den information, de har brug for og hurtigt kan bruge kommunens selvbetjeningsløsninger til mange af deres henvendelser, siger han. Der har været et stort fokus på at forstå borgeres og andre interessenters brug af hjemmesiden, som også skaber et samspil mellem andre kommunale platforme såsom sonderborg.dk. Den nye hjemmeside har været i støbeskeen i godt et år og er udformet på baggrund af en række brugertest.Ændringer på sonderborgkommune.dk På den nye hjemmeside vil man som bruger opleve et forbedret univers:
  • Bedre indhold Flere primære adgange, der er tilpasset det, som brugerne oftest søger efter samt et sprog i øjenhøjde, så brugere nemt og hurtigt kan klikke sig til relevant indhold.
  • Nyt design og bedre mobilbrug Hjemmesiden har fået et andet og mere enkelt design, som egner sig bedre til mobiltelefon, men som stadig skaber en genkendelighed i forhold til kommunens farver og design.
  • Automatisk oversat indhold Tidligere var kun udvalgte sider på hjemmesiden oversat til tysk og engelsk. Nu automatiseres oversættelsen, så alt indholdet er oversat til begge sprog. Derved sikrer Sønderborg Kommune, at både tyskere og andre internationale borgere kan tilgå kommunens informationer på lige fod med dansktalende borgere.
  Hvis man som bruger oplever udfordringer eller forkerte oplysninger på hjemmesiden, kan man kontakte kommunikation@sonderborg.dk